«Konspirasjonen» om mildifiseringen av norsk matkultur

Er vi så modne i matveien som vi liker å tro? Eller er dagligvarehandelen, og matkulturen vår, lagt lokk på av monopoler, reklamekampanjer og den evig voksende tidsklemma? Vi forhørte oss med en markedsfører, kokk, dagligvareekspert og forsker.«Mild» feta og «mild» tomatsuppe. Kanskje verre er eksemplene «mild» spinat og «delikat» ruccola. De færreste studerer emballasjen matvarene kommer i, men om man faktisk trer lesebrillene over nesen, vil man fort legge merke til en rød tråd over adjektivene som beskriver maten vi spiser: Ordet «mild» og andre lignende begreper – selv på matvarer som ikke har en sterk eller udelikat ekvivalent. Lista fortsetter: […]

Denne saken er gratis, men for å lese den må du logge inn

Keen på å heller bli abonnent og få tilgang til alt? Gå hit for å se abonnementsalternativer.

Har du ikke konto fra før? Lag en konto helt gratis her.

Ved å bruke 1-trinns-registrering eller ved å opprette en konto, samtykker du til Prepp Magasin sin personvernerklæring.